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  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 90 アメリカ太平洋地域研究センター
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 3
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 3

まぼろしのペルー・中国間太平洋横断汽船航路 : 1878年ペルージア号事件と苦力貿易論議

https://doi.org/10.15083/00037273
https://doi.org/10.15083/00037273
f3d6d81b-9e2f-4da7-9b0d-48d368a683d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
atk003008.pdf atk003008.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-16
タイトル
タイトル まぼろしのペルー・中国間太平洋横断汽船航路 : 1878年ペルージア号事件と苦力貿易論議
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00037273
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of the 1877-1878 Trans-Pacific Steamship Line Contract Labor Argument
著者 園田, 節子

× 園田, 節子

WEKO 136374

園田, 節子

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 136375
姓名 Sonoda, Setsuko
著者所属
著者所属 東京大学(院)
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 After the prohibition against the Macao coolie trade in 1874, involvement in the coolie business became a sensitive issue for all Western countries in East Asia, generating arguments over what constituted coolie trade, contract labor, and free immigration. The story of Peru's 1877 trans-Pacific steamship line project illustrates the forces at play in this international interpretative arena. Involvement in the coolie business met increasingly with disapproval in late 19th century trans-Pacific international relations. But although Peru's coolie trade had already acquired a dishonorable reputation prior to 1874, the mass of cheap unskilled labor it provided remained indispensable to Peru's plantation economy. The Peruvian government hoped to pave the way for the legal and cost-free introduction of Chinese labor through their 1874 Treaty with China, and in 1877 contracted with the American firm, Olyphant & Company to establish the Callao- China line. Peru hoped Olyphant's Puritan image would protect the line from international criticism. In the event, strict inspections by Chinese local authorities and the active intervention by British diplomatic representatives spelled disaster for the project. Perusia, the first ship of the Callao-China line, failed in the embarkation of Chinese laborers in both Hong Kong and Guangzhou. The debt passengers whose passage money was paid by Olyphant gained recognition as contract laborers, but passengers who displayed any unwillingness toward the voyage were not considered voluntary immigrants. Consequently, the plan failed, resulting in Olyphant's bankruptcy in 1878.
書誌情報 アメリカ太平洋研究 = Pacific and American studies

巻 3, p. 131-146, 発行日 2003-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13462989
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11562201
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 312.9
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科附属アメリカ太平洋地域研究センター
出版者別名
Center for Pacific and American Studies of The University of Tokyo
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Ver.1 2021-03-01 10:32:37.556449
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