ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 90 アメリカ太平洋地域研究センター
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 2
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. アメリカ太平洋研究
  4. 2

ストリートというトポス : ゲイリー・ウィノグランドの写真について

https://doi.org/10.15083/00037285
https://doi.org/10.15083/00037285
d15ed461-c189-4267-a452-9612df9093ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
atk002012.pdf atk002012.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-16
タイトル
タイトル ストリートというトポス : ゲイリー・ウィノグランドの写真について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00037285
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Street as Topos : A Study of Garry Winogrand
著者 日高, 優

× 日高, 優

WEKO 136394

日高, 優

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 136395
姓名 Hidaka, Yu
著者所属
著者所属 東京大学大学(院)
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to analyze the street as a topos in contemporary American photography. Historians of photography claim that contemporary American photography originated with the work of William Klein and Robert Frank, photographers who viewed American culture from an alien, critical perspective. In contrast, more recent photographers, who learned from these two pioneers how to use their cameras for more personal purposes, represent the street as a place to encounter people and to frame them extemporaneously. In this paper I will consider a representative of the new generation, Garry Winogrand, as a street photographer. As with his contemporaries, Winogrand never plans his photos in advance. After reading Winogrand's photographs from the perspective of photographic technique and content, I will discuss the meaning of his photographs both from his point of view and from that of the viewer. Photographs of streets become conduits not only of the photographer's but also of the viewer's memory. The memory of the photographer and the viewer passes back and forth through the medium of the image. Through visual stereotypes of experience, the memory of the photographer and of the viewer penetrates the photograph and is released into the image. Likewise, in the opposite direction, the image works upon their memories. Through the two-way circuit of the image and the viewer, images of the street reappear as a common topos of memory. The topos of street comes into being only through the photographic event.
書誌情報 アメリカ太平洋研究 = Pacific and American studies

巻 2, p. 147-162, 発行日 2002-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13462989
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11562201
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 312.9
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科附属アメリカ太平洋地域研究センター
出版者別名
Center for Pacific and American Studies of The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:32:52.428608
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3