WEKO3
アイテム
Three Methods of Teaching Post-Modification Forms
https://doi.org/10.15083/00039308
https://doi.org/10.15083/00039308e0ae4e0b-0b98-494b-bc96-38dcb6976a21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-11-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Three Methods of Teaching Post-Modification Forms | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00039308 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Kochi, Norihiko
× Kochi, Norihiko |
|||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | The University of Tokyo | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article attempts to explain and discuss how post-modification items are taught in three different methods: Graded Direct Method, Oral Method, and Oral Approach. Specifically, it focuses on three forms of post-modification that are supposed to be taught in Japanese junior high school: participial phrases (e.g. “the boy playing the guitar,” “the house built in 1985”); contact clauses (e.g. “the book I bought yesterday”); and relative clauses (e.g. “the man who saved the albatrosses”). Special focus is given to the order of introduction of the post-modification forms in these approaches. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 文部科学省検定中学校英語教科書には、指導すべき5 つの後置修飾の形が登場する。本稿ではそのうち3 つ、すなわち、分詞句(例:the boy playing the guitar, the house built in1985)、接触節(例:the book I bought yesterday)、関係節(例:the man who saved thealbatrosses)による後置修飾が、代表的な3 つの教授法(Graded Direct Method, Oral Method,Oral Approach)でどのように指導されることが想定されているか議論し考察する。特に、各指導法における後置修飾の指導順序に焦点をあてる。 | |||||
書誌情報 |
KLA Journal 巻 2, p. 27-32, 発行日 2015-07-02 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2188-5877 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 駒場言葉研究会 | |||||
出版者別名 | ||||||
Komaba Language Association |