WEKO3
アイテム
CRMのデータ分析に理論とモデルを組み込む消費者行動理論にもとづいたRF分析
http://hdl.handle.net/2261/2801
http://hdl.handle.net/2261/280164146018-b633-444e-b89e-dcbd9178d88a
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2013-06-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | CRMのデータ分析に理論とモデルを組み込む消費者行動理論にもとづいたRF分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Incorporating Theory and Modeling in Data Analysis for CRM : RF Analysis based on a Consumer Behavior Model | |||||
著者 |
阿部, 誠
× 阿部, 誠 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 97509 | |||||
姓名 | Abe, Makoto | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院経済学研究科 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | While RFM analysis is popular among practioners, ad-hoc rules are often employed to judge whether customers are alive or not. Because customers do not declare explicitly when they are dead, a company infers a customer is dead if she did not make any purchase, for example, for over three months. Even with the same period of nonpurchase, however, customers with a long interpurchase time need not be worried for death whereas those with a short interpurchase time could be dead. Hence, it is very important to account for customer heterogeneity when assessing the survival of customers. In this research, using standard RF data, I will derive the survival probability of an individual customer based on the common hypotheses on consumer behavior. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本文フィルはリンク先を参照のこと | |||||
書誌情報 |
Discussion paper series. CIRJE-J 巻 2004-CJ-121, 発行日 2004-12 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11451834 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 330 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本経済国際共同センター | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Center for International Research on the Japanese Economy | |||||
関係URI | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.cirje.e.u-tokyo.ac.jp/research/dp/2004/2004cj121ab.html |