ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 117 経済学研究科・経済学部
  2. 70 日本経済国際共同センター
  3. Discussion Paper F series (in English)
  1. 0 資料タイプ別
  2. 60 レポート類
  3. 061 ディスカッションペーパー

Does Community Management Help Keep Kids in Schools? Evidence Using Panel Data from El Salvador's EDUCO Program

http://hdl.handle.net/2261/2512
http://hdl.handle.net/2261/2512
a0177c4f-1d15-4c80-ae87-75a13d41aaf3
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2013-06-03
タイトル
タイトル Does Community Management Help Keep Kids in Schools? Evidence Using Panel Data from El Salvador's EDUCO Program
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational investment
キーワード
主題Scheme Other
主題 school continuation
キーワード
主題Scheme Other
主題 probit model with endogenous selection
キーワード
主題Scheme Other
主題 JEL Classification: I2, O12
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
タイプ technical report
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 Jimenez, Emmanuel

× Jimenez, Emmanuel

WEKO 97773

Jimenez, Emmanuel

Search repository
Sawada, Yasuyuki

× Sawada, Yasuyuki

WEKO 97774

Sawada, Yasuyuki

Search repository
著者所属
著者所属 World Bank
著者所属
著者所属 University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper investigates how community management of schools can affect educational outcomes, such as retention and repetition rates. In our model, parents make decisions about whether their children should remain in school or not, and they monitor the performance of the teachers. To test the theoretical implications, we use a unique data set from El Salvador, which has recently expanded the role of communities in school management through its EDUCO program. We find that EDUCO has a positive and robust influence on students, encouraging them to continue their schooling. Our results suggest that community participation is largely responsible for the positive effect of the EDUCO program. The better classroom environment and careful teacher management under the EDUCO program also seem to contribute to the positive results. We conclude that in El Salvador, decentralization of responsibilities to communities has had significant positive effects on educational outcomes.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本文フィルはリンク先を参照のこと
書誌情報 Discussion paper series. CIRJE-F

巻 2003-CF-236, 発行日 2003-07
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11450569
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 330
出版者
出版者 日本経済国際共同センター
出版者別名
Center for International Research on the Japanese Economy
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.cirje.e.u-tokyo.ac.jp/research/dp/2003/2003cf236ab.html
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-02 02:14:33.958403
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3