ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 40 国際社会科学専攻
  3. 相関社会科学
  4. 26
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 相関社会科学
  4. 26

検定ブームの制度的秩序 : 〈関係づけられる試験〉の自己準拠性

https://doi.org/10.15083/00047449
https://doi.org/10.15083/00047449
fc77dcfa-bd2d-4cad-95fd-9c7264c023a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
ssk026003.pdf ssk026003.pdf (480.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-07-26
タイトル
タイトル 検定ブームの制度的秩序 : 〈関係づけられる試験〉の自己準拠性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.15083/00047449
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Institutional Order of the Boom in Kentei Examinations : Self-Reference Based on "Linked Examinations"
著者 武内, 建人

× 武内, 建人

WEKO 142514

武内, 建人

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 142515
姓名 TAKEUCHI, Kento
著者所属
著者所属 東京大学大学院総合文化研究科国際社会科学専攻
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Examinations are the most popular ways to evaluate that connect an individual’s ability to her or his social or economic status. Particularly in Japan, examinations often are so competitive and difficult that people use negative terms for them, such as "Examination Hell." On the other hand, during the boom in kentei examinations(kentei boom)in the late 2000s, kentei did not necessarily provide opportunities to improve status and examinees treated it like a form of entertainment. However, kentei did not become a form of entertainment; it still had characteristics of objective evaluations. This paper aims to clarify the ways that the validity of evaluation remains in the kentei boom by describing its institutional order. This paper uses the idea of "Linked Examinations," which focuses on self-references based on linkages among examinations. Each kentei usually consists of several grades, such as "Grade 1," "Grade 2," and so on. Although each grade primarily indicates a relative level of proficiency in a specifi c area of knowledge or skill, some people assume that grades with the same number indicate the same level. Through this cognitive linkage, people can assess the extent of proficiency by imagining generalized criteria without referring to the original criteria established in each kentei.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Papers
書誌情報 相関社会科学 = Komaba Studies in Society

巻 26, p. 21-34, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09159312
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10181474
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科国際社会科学専攻
出版者別名
Department of Advanced Social and International Studies, Graduate School of Arts and Sciences, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:18:23.828823
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3