ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 37
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 37

<共同研究>専門職の学習共同体(PLC)の構成要因に関する検討

https://doi.org/10.15083/00074069
https://doi.org/10.15083/00074069
4f10c979-5671-4818-ad51-e6f8fb874acd
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac037007.pdf eac037007.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-08
タイトル
タイトル <共同研究>専門職の学習共同体(PLC)の構成要因に関する検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00074069
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <collaborative Research>An examination regarding the construct of PLC (Professional Learning Community)
著者 福畠, 真治

× 福畠, 真治

WEKO 145444

福畠, 真治

Search repository
佐々木, 織恵

× 佐々木, 織恵

WEKO 145445

佐々木, 織恵

Search repository
大庭, 梓

× 大庭, 梓

WEKO 145446

大庭, 梓

Search repository
栗田, 晃宏

× 栗田, 晃宏

WEKO 145447

栗田, 晃宏

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 145448
姓名 FUKUHATA, Shinji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 145449
姓名 SASAKI, Orie
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 145450
姓名 OHBA, Azusa
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 145451
姓名 KURITA, Akihiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
著者所属
著者所属 静岡県立富士高等学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we examine several definitions and elements of PLC (Professional Learning Community) which are considered to solve problems in Japanese schools. Then we refine this concept considering unique features of Japanese school education. In conclusion, Japanese PLC index was created which included the following five categories: (1) principals’ supportive and facilitative leadership, (2) faculty members’ collaboration, (3) status of support both inside and outside of school, (4) shared goals, (5) relationship of mutual trust in school. This paper reviews PLC research done overseas and shows an accumulation of both quantitative and qualitative data. While foreign researchers are making progress in the study of PLC, the development in Japan is still insufficient. Therefore the next step is to use the index created here with qualitative data in Japan in order to further PLC development.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 37, p. 109-132, 発行日 2017-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:18.470288
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3