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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 18 航空宇宙工学専攻
  3. 1131850 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Development of Control Advisory System Using Future Wind Information

http://hdl.handle.net/2261/00074960
http://hdl.handle.net/2261/00074960
93ef8f2f-00b2-444f-a526-3452bfa7d15c
名前 / ファイル ライセンス アクション
Kamo-Entzinger-Uemura-Suzuki_APISAT_2016.pdf Kamo-Entzinger-Uemura-Suzuki_APISAT_2016.pdf (829.1 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2018-08-22
タイトル
タイトル Development of Control Advisory System Using Future Wind Information
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Control Advice
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cockpit Display
キーワード
主題Scheme Other
主題 Human Pilot
キーワード
主題Scheme Other
主題 Doppler LIDAR
キーワード
主題Scheme Other
主題 Energy Principle
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
著者 Kamo, Shumpei

× Kamo, Shumpei

WEKO 147950

Kamo, Shumpei

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Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 147951

Entzinger, Jorg Onno

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Uemura, Tsuneharu

× Uemura, Tsuneharu

WEKO 147952

Uemura, Tsuneharu

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Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

WEKO 147953

Suzuki, Shinji

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147954
姓名 加茂, 舜平
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147955
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147956
姓名 上村, 常治
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 147957
姓名 鈴木, 真二
著者所属
著者所属 Department of Aeronautics and Astronautics, The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, cockpit instruments are being developed which aim to offer human pilots longitudinal control advice, considering predicted wind speed ahead. Future wind speed trends can be measured with an onboard Doppler LIDAR system developed by JAXA. Knowing about future wind changes enables the pilot to prepare slowly responding systems such as thrust in advance. This paper proposes a pitch and thrust advisory calculation method and a cockpit display to show the calculated advice to the pilot. Since the proposed system shows control advice to human pilots, it should be designed to be easily usable for them. The energy principle was chosen for the advisory calculation because of its intuitive concept and its ability to integrate thrust and elevator control when calculating the control advice; something which is not possible with the current separated autopilot and auto throttle systems. From the flight dynamics viewpoint, the basic equations of motions and the energy principle theory are extended to deal with the effect of wind when the advisory system calculates the required control inputs. Simulations were carried out to evaluate the advisory calculation with the energy principle and showed appropriate preparation for the expected wind shear is achieved with the LIDAR information.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The 2016 Asia-Pacific International Symposium on Aerospace Technology (APISAT2016), Toyama, Japan, 25-27 Oct 2016
書誌情報 発行日 2016
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Ver.1 2021-03-01 17:42:00.991222
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