ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 2
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 2

米国カーネギー大学分類の分析 : 高等教育の多様性に関する一考察として

http://hdl.handle.net/2261/00076262
http://hdl.handle.net/2261/00076262
719467d4-bdc5-49a9-afcb-a02789859a61
名前 / ファイル ライセンス アクション
CESE00205.pdf CESE00205.pdf (898.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-20
タイトル
タイトル 米国カーネギー大学分類の分析 : 高等教育の多様性に関する一考察として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Diversity in Higher Education Institutions : An Analysis of the New Carnegie Classification in the United States
著者 福留, 東土

× 福留, 東土

WEKO 152088

福留, 東土

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152089
姓名 Fukudome, Hideto
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I will discuss the diversity of colleges and universities. In relation to higher education, there have been many ideas, missions, and goals for teaching future generations. In addition, colleges and universities not only teach undergraduate and graduate students but also have research and social contribution missions. In the United States in particular, higher education institutions have had strong autonomy through their historical developments. Therefore, each institution tends to enhance its own uniqueness.
In this paper, I will approach the topic of uniqueness in higher education institutions by focusing on the Carnegie Classification of Institutions of Higher Education. The Carnegie Classification was first prepared in 1970 for the purpose of analyzing the existing conditions of higher education in the United States at that time. After several minor revisions, the Classification was completely overhauled in 2005. The old version classified an institution to a single category only, such as a research university, a liberal arts college, or an associate college, among others. The new Classification can reflect the dimensions of each institution in a more nuanced manner by creating multiple classifications and detailed categories. Therefore, analysis of the new Classification can explore many implications to think about diversity in higher education, not only in the United States but also in other countries.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 教員研究論文
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 キーワード:Higher Education Institutions, American Higher Education System, Carnegie Classification, Diversity
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科付属学校教育高度化センター 研究紀要

巻 2, p. 117-137, 発行日 2017-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12732500
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科付属学校教育高度化センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:39:14.700140
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3