ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 3
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 3

教員採用における「選考方法の多様化」は 教員の画一化をもたらしたか: 固定効果モデルによる都道府県別パネルデータの分析から

http://hdl.handle.net/2261/00076270
http://hdl.handle.net/2261/00076270
f01bab64-e7a4-40aa-b6c4-c2dcd58d6646
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00306.pdf CASEER00306.pdf (627.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-20
タイトル
タイトル 教員採用における「選考方法の多様化」は 教員の画一化をもたらしたか: 固定効果モデルによる都道府県別パネルデータの分析から
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 employment of teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 the diversification of evaluation methods
キーワード
主題Scheme Other
主題 prefecture-panel data
キーワード
主題Scheme Other
主題 a fixed effects model
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Have “the Diversification of Evaluation methods” in the Employment of Teachers Caused the Standardization of Teachers? : With the Prefecture-panel Data Analysis by a Fixed Effects Model
著者 前田, 麦穂

× 前田, 麦穂

WEKO 155413

前田, 麦穂

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155414
姓名 Maeda, Mugiho
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Previous research criticized that the diversification of evaluation methods causes the standardization of the employment of teachers. However, they have not investigated who have been actually employed as teachers. Therefore, this study examines that the diversification of evaluation methods actually causes the standardization of the employment of teachers. Specifically, this research tests the hypothesis below:
・Hypothesis 1: an increase of the evaluation methods that is relevant to educational practices causes an increase of the ratio of the teacher-experienced of the employees.
・Hypothesis 2: an increase of the evaluation methods that is relevant to educational practices causes an increase of the ratio of the graduates of universities for training students to be teachers.
These analysis uses the 4 point prefecture-panel data with a fixed effects model.
The results shows that the hypothesis 1 was supported in the employment of teachers of junior high schools. On the other hand, the hypothesis 2 was not supported in all cases. As a result, this study concludes the occurrence of standardization of the employment of teachers is partially suggested, but the effects of the diversification of evaluation methods is limited.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2016年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー(学校教育高度化・効果検証センターHPに公開のものを再掲)
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 3, p. 175-188, 発行日 2018-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:49.259827
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3