WEKO3
アイテム
教員採用における「選考方法の多様化」は 教員の画一化をもたらしたか: 固定効果モデルによる都道府県別パネルデータの分析から
http://hdl.handle.net/2261/00076270
http://hdl.handle.net/2261/00076270f01bab64-e7a4-40aa-b6c4-c2dcd58d6646
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-09-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教員採用における「選考方法の多様化」は 教員の画一化をもたらしたか: 固定効果モデルによる都道府県別パネルデータの分析から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | employment of teachers | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the diversification of evaluation methods | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | prefecture-panel data | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a fixed effects model | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Have “the Diversification of Evaluation methods” in the Employment of Teachers Caused the Standardization of Teachers? : With the Prefecture-panel Data Analysis by a Fixed Effects Model | |||||
著者 |
前田, 麦穂
× 前田, 麦穂 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 155414 | |||||
姓名 | Maeda, Mugiho | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Previous research criticized that the diversification of evaluation methods causes the standardization of the employment of teachers. However, they have not investigated who have been actually employed as teachers. Therefore, this study examines that the diversification of evaluation methods actually causes the standardization of the employment of teachers. Specifically, this research tests the hypothesis below: ・Hypothesis 1: an increase of the evaluation methods that is relevant to educational practices causes an increase of the ratio of the teacher-experienced of the employees. ・Hypothesis 2: an increase of the evaluation methods that is relevant to educational practices causes an increase of the ratio of the graduates of universities for training students to be teachers. These analysis uses the 4 point prefecture-panel data with a fixed effects model. The results shows that the hypothesis 1 was supported in the employment of teachers of junior high schools. On the other hand, the hypothesis 2 was not supported in all cases. As a result, this study concludes the occurrence of standardization of the employment of teachers is partially suggested, but the effects of the diversification of evaluation methods is limited. |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 2016年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー(学校教育高度化・効果検証センターHPに公開のものを再掲) | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要 巻 3, p. 175-188, 発行日 2018-03-31 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター |