ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

MBCTのプログラムとしての治療的要素 : 体験に基づく探索的検討

https://doi.org/10.15083/00076360
https://doi.org/10.15083/00076360
fd420132-df89-4a94-9da4-411f2a5bc1ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_02.pdf edu_56_02.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル MBCTのプログラムとしての治療的要素 : 体験に基づく探索的検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076360
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The therapeutic essence of MBCT as a program : Exploratory investigation based on understanding through experience
著者 高橋, 美保

× 高橋, 美保

WEKO 152615

高橋, 美保

Search repository
稲吉, 玲美

× 稲吉, 玲美

WEKO 152616

稲吉, 玲美

Search repository
勝又, 結菜

× 勝又, 結菜

WEKO 152617

勝又, 結菜

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152618
姓名 TAKAHASHI, Miho
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152619
姓名 INAYOSHI, Remi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152620
姓名 KATSUMATA, Yuina
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy), which is a combination of CBT (Cognitive Behavior Therapy) and mindfulness, is getting attention in Clinical Psychology in Japan. The purpose of this study is to discuss the therapeutic essence of MBCT as a program based on our own experience of participating in a trainer’s training for MBCT. Through this experience, it was made clear that there were three points that form the therapeutic essence of MBCT; 1) the modular structure in the program, 2) the attitude of instructor (kindness and self-compassion) and 3) inquiry after the work. Though MBCT involves the approaches of CBT and Mindfulness which are opposite in a sense, these work well together in the modular program, especially in the inquiry which is done in the group throughout the program by the instructor who convey a kind and compassionate attitude. It may be suggested that the wholeness of the program, which cannot be divided into parts, is the therapeutic essence that allows MBCT to work as a therapy.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 13-26, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:25.084916
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3