WEKO3
アイテム
日本の高等教育におけるリサーチ・アドミニストレーターの形成初期の歴史
https://doi.org/10.15083/00076363
https://doi.org/10.15083/0007636375f8e113-39c9-4c36-974f-beb3e5918f5a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_56_05.pdf (1.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の高等教育におけるリサーチ・アドミニストレーターの形成初期の歴史 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076363 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The early stage history of the University Research Administrator (URA) system in higher education in Japan | |||||
著者 |
山野, 真裕
× 山野, 真裕 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152626 | |||||
姓名 | YAMANO, Masahiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this article is to discuss the history of the University Research Administrator (URA) system in higher education in Japan, which began in the 2010s. URAs are research development and management professionals in Japanese universities who fill the gap, third space, between academics and administrators. The development of the URA system in Japan was carried on by national funds started in 2011, and the influence was then expanded. The number of URAs rapidly grew, and a professional organization was founded in 2015. And it is also important progress that an education program for URA was started in a professional graduate school. These developments brought about a historic change for the positioning of third space professionals in Japanese universities. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 56, p. 49-60, 発行日 2017-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |