ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

高校生の進路選択から見た保育者養成の高学歴化の背景

https://doi.org/10.15083/00076380
https://doi.org/10.15083/00076380
e8e4845f-595e-4777-bd3f-ed2f422c401a
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_22.pdf edu_56_22.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 高校生の進路選択から見た保育者養成の高学歴化の背景
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076380
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Increase in the number of high school students pursuing higher education to become early childhood teachers
著者 両角, 亜希子

× 両角, 亜希子

WEKO 152669

両角, 亜希子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152670
姓名 MOROZUMI, Akiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Early childhood teachers’ education was formerly provided by junior colleges; however, in recent years, there has been an increase in the number of universities providing courses on child care. Thus, high school students aspiring to become early childhood teachers now have more courses to choose from. But, how do they choose the appropriate course? Furthermore, why has there been an increase in the number of high school students pursuing higher education to become early childhood teachers?
To address these questions, I analyzed data from the National High School Student Survey. The major findings of this study were as follows. First, the number of male students interested in becoming early childhood teachers is increasing. Second, the number of high school students who want to pursue this career and who would like to find jobs in this field while pursuing university education is increasing.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 263-271, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:47.465323
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3