WEKO3
アイテム
乳児保育の質に関する研究の動向と展望
https://doi.org/10.15083/00076391
https://doi.org/10.15083/00076391279c5081-96e9-4b62-b07e-af4c113b7d28
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 乳児保育の質に関する研究の動向と展望 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076391 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Review of International Research on the Quality of Infant and Toddler Education and Care | |||||
著者 |
野澤, 祥子
× 野澤, 祥子× 淀川, 裕美× 高橋, 翠× 遠藤, 利彦× 秋田, 喜代美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152720 | |||||
姓名 | NOZAWA, Sachiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152721 | |||||
姓名 | YODOGAWA, Yumi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152722 | |||||
姓名 | TAKAHASHI, Midori | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152723 | |||||
姓名 | ENDO, Toshihiko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152724 | |||||
姓名 | AKITA, Kiyomi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Participation rates of under-three-year-old children in group-based early childhood services have risen in many countries including Japan. Currently, the importance of the quality of infant and toddler education and care is widely noticed and many empirical studies are conducted to generate evidence basis for policy and practice. This paper reviews the studies on the quality of infant and toddler education and care. The review focuses on (1) the history of the research on the quality of infant and toddler education and care, (2) the scales for measuring the process quality, (3) the impact of the process quality on child development, and (4) the factors predicting the process quality. In conclusion, the future research directions in Japan are discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 56, p. 399-419, 発行日 2017-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |