ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 56
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 56

フィンランドの児童の数学的思考と学習観に関する発達的研究

https://doi.org/10.15083/00076399
https://doi.org/10.15083/00076399
83cb1e31-adeb-4e42-bc73-e776a3c3895f
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_56_41.pdf edu_56_41.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル フィンランドの児童の数学的思考と学習観に関する発達的研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076399
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Developmental Study on Finnish Children’s Mathematical Thinking and their Views of Learning
著者 藤村, 宣之

× 藤村, 宣之

WEKO 152741

藤村, 宣之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152742
姓名 FUJIMURA, Nobuyuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What factors constrain Finnish children’s high level of mathematical and scientific literacy? How does each Finnish child solve mathematical problems and how does she/he think about their learning? This study examined Finnish children’s mathematical thinking and their views of learning by using individual interview methods. Finnish 3rd and 5th graders (8 students in each grade) in an elementary school individually solved non-routine mathematical problems which require conceptual understanding and expressions of their variable thoughts, and answered questions which assess their beliefs about learning methods and about learning environments. The results showed that Finnish children tend to think mathematical problems mainly based on their everyday knowledge. They also tend to think both collaboration with others and consideration about thinking processes as important, compared to Japanese counterparts.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 56, p. 495-504, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:09.683536
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3