ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

身体的特徴の自己認識といじめ被害傾向の関連性をめぐる小学生文化に関する一考察

https://doi.org/10.15083/00076401
https://doi.org/10.15083/00076401
050697e5-b48e-480c-a73f-fe15c31a35ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_01.pdf edu_57_01.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 身体的特徴の自己認識といじめ被害傾向の関連性をめぐる小学生文化に関する一考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076401
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Elementary School Students’ Sub-culture of Relations between Self-Recognition of Physical Features and Tendency of Being Bullied
著者 鈴木, 翔

× 鈴木, 翔

WEKO 152743

鈴木, 翔

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152744
姓名 SUZUKI, Sho
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper clarifies whether there is a relation between the self-recognition of physical features of elementary school students and the tendency of being bullied. It also clarifies the type of elementary school students' sub-culture that was prevalent if such a relation existed. We discovered the following two points from the analysis of the questionnaire survey conducted among fourth to sixth grade students in the elementary school.
First, in the elementary school students' sub-culture of both male and female students, appearance complexes and the tendency of being bullied are related. This is more pronounced for female students than for male students. Second, among male students who are adapting to a group of fellow students, appearance complexs and a tendency for being bullied related. On the contrary, only among female students who have not adapted to the group of fellow students are appearance complexes and a tendancy for being bullied related. Accordingly, the following may be deduced.
Although physical features and the tendency for being bullied are related, this is dependent on whether male and female students have adapted to their fellow students.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 1-10, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:10.813373
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3