ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

日本の地方公共団体における外国語教育政策 : 都道府県・市区町村教育委員会に対する全国調査の結果から

https://doi.org/10.15083/00076409
https://doi.org/10.15083/00076409
32e792ac-4db0-4e6f-8685-bf0f3870a74c
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_09.pdf edu_57_09.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 日本の地方公共団体における外国語教育政策 : 都道府県・市区町村教育委員会に対する全国調査の結果から
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076409
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル ELT Policy of the Local Governments in Japan : A Survey of Prefectural / Municipal Board Offices of Education
著者 青田, 庄真

× 青田, 庄真

WEKO 152767

青田, 庄真

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152768
姓名 AOTA, Shoma
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to outline the questionnaire research on “What policy practices have you adopted on Foreign Language Education (FLE) ?” conducted with local governments throughout Japan. Previous research on FLE policy has focused only on the central government’s policy and has not provided an overall policy understanding, which is only made possible by also exploring the practices of local governments. In order to fill this gap in the research and determine the actual condition of FLE policy, a questionnaire survey for the prefectural and municipal board of education was carried out nationwide. The survey indicated that around 10.8% of local governments have created their original FLE materials for elementary schools and that there are other regional differences, for example, in the employment patterns of assistant language teachers. These differences, which have been created by the board of education, reflect the characteristics of each area and ought to be shared with the entire country as intellectual property as well as a supplement to the national policy. However, when such differences are due to variances in the economic strength of local governments, this causes disparity, not diversity. In order to improve FLE in local governments, further research is necessary from the financial viewpoint.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 103-113, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:19.851196
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3