ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

諦めること一般に関する認知と時間的展望,自己肯定感,人生満足度との関連

https://doi.org/10.15083/00076417
https://doi.org/10.15083/00076417
5c41d7f0-f76e-4cb0-b790-709bc0d2ac4b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_17.pdf edu_57_17.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 諦めること一般に関する認知と時間的展望,自己肯定感,人生満足度との関連
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076417
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The relationship between cognition in resignation and life satisfaction, self-affirmation, and time perspectives
著者 菅沼, 慎一郎

× 菅沼, 慎一郎

WEKO 152785

菅沼, 慎一郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152786
姓名 SUGANUMA, Shinichiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At certain points during our lives, we inevitably experience feelings of resignation (akirameru in Japanese). Recently, mental health professionals have placed greater importance on investigating the role of cognition in resignation. The purpose of this questionnaire survey was to clarify the relationship between resignation and life satisfaction, self-affirmation, and experimental time perspectives (how one experiences the prospect of time), among a sample of university students (300 males and 300 females; mean age: 21.15 years, SD = 1.51). A covariance structure analysis revealed gender differences in the function of resignation. In addition, experimental time perspectives mediated the significant impact of mental health on cognition of resignation. An analysis of variance showed that high mental well-being was associated with high meaningful cognition and low failure cognition. The need for further interventions that focus on the cognition of resignation was discussed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 197-206, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:29.728277
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3