ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

エスニック・マイノリティの子どもと就学前教育・保育 : 多文化共生を考える

https://doi.org/10.15083/00076433
https://doi.org/10.15083/00076433
3e788d20-0372-45a9-a2f0-4247d49068eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_33.pdf edu_57_33.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル エスニック・マイノリティの子どもと就学前教育・保育 : 多文化共生を考える
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076433
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Early Childhood Education and Care for Ethnic Minority Children in Multicultural Japan
著者 長江, 侑紀

× 長江, 侑紀

WEKO 152821

長江, 侑紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152822
姓名 NAGAE, Yuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article discusses ethnic-minority children in early childhood in multicultural Japan, and raises a question regarding their quality of childcare and equity of educational opportunities. Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) reported that “Starting Strong” series influence on international childcare policy, where the aim is to develop a higher quality Early Childhood Education and Care (ECEC) system, and to promote a social inclusion. These series ware introduced as a response to the increasing issues of global wealth disparity and educational challenges of children, especially from ethnic/immigrants background. Japan is evidently facing this issue without considering ethnic minority children. We review ethnic minority children issues addressed in ECEC from various perspectives, such as its practice and policy in Japan referring to multiculturalism, and current ECEC policies. Although Japanese attempts to include ethnic minority children in the practices to meet the needs of various types of family, its policy barely considers the matter of children's ethnical/cultural diversity in contrast to socioeconomic policy. While an updated policy of ECEC shows an eagerness to educate children before entering school, it was motivated by Human-capital theory and fail to notice the issues. Hence, it implies that ethnic minority children are likely to encounter futher challenges. This article suggests that Japanese ECEC policy includes an ideology for social inclusion, accounting for ethnic minority children.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 389-397, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:47.675141
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3