ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

保育者の実践知を可視化・共有化する方法としての「パターン・ランゲージ」の可能性

https://doi.org/10.15083/00076436
https://doi.org/10.15083/00076436
9dd468e6-9a0f-4433-b9a6-54307e494528
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_36.pdf edu_57_36.pdf (11.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 保育者の実践知を可視化・共有化する方法としての「パターン・ランゲージ」の可能性
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076436
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル “Pattern languages” as a tool for visualizing and sharing practical knowledges of ECEC teachers
著者 野澤, 祥子

× 野澤, 祥子

WEKO 152827

野澤, 祥子

Search repository
井庭, 崇

× 井庭, 崇

WEKO 152828

井庭, 崇

Search repository
天野, 美和子

× 天野, 美和子

WEKO 152829

天野, 美和子

Search repository
若林, 陽子

× 若林, 陽子

WEKO 152830

若林, 陽子

Search repository
宮田, まり子

× 宮田, まり子

WEKO 152831

宮田, まり子

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 152832

秋田, 喜代美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152833
姓名 NOZAWA, Sachiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152834
姓名 IBA, Takashi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152835
姓名 AMANO, Miwako
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152836
姓名 WAKABAYASHI, Yoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152837
姓名 MIYATA, Mariko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152838
姓名 AKITA, Kiyomi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ECEC teachers are considered to develop creative practical knowledges though the learning processes of realizing and overcoming challenges and problems which are faced in their practice. Dialogues and collaborations with other teachers often facilitate the learning processes. This paper introduces pattern languages as a new tool for supporting these learning processes of ECEC teachers.
First, the previous research findings and challenges on practical knowledges of ECEC teachers are reviewed. Second, pattern languages are introduced. Third, the possibility of pattern languages for visualizing and sharing practical knowledges of ECEC teachers is considered. Fourth, the “ECEC Chief Teacher Patterns” project is explained. Finally, the future directions of pattern languages for ECEC practice are discussed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 419-449, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:51.052907
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3