WEKO3
アイテム
韓国の革新学校における生徒参加実践の性格分析
https://doi.org/10.15083/00076437
https://doi.org/10.15083/00076437c23beaa6-3046-47bd-8708-6a9e193b81e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_57_37.pdf (1.0 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 韓国の革新学校における生徒参加実践の性格分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00076437 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An analysis of the nature of Student Participation in Innovation Schools of Korea | |||||
著者 |
厳, アルム
× 厳, アルム |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 152840 | |||||
姓名 | EOM, Areum | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Innovation Schools, which implement innovative practices in all areas of schools, including teaching, evaluation, and school administration, aim to create democratic communities through the participation of teachers and students. The purpose of this study is to analyze the nature of Student Participation in Innovation Schools from the viewpoint how the debate about Student Participation has been made in the law and curriculum compared to what it was before Innovation Schools. Through this, it can be understood that Innovation Schools help students to participate under the ideology and philosophy contained in the Ordinance on the Protection of Human Rights for Students and Education for Democratic Citizens. This culture can be said the inherent strength of Innovation Schools for sustainable school innovation. |
|||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 57, p. 451-463, 発行日 2018-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |