ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

東大附属中等教育学校卒業生の特徴 : 「学びと仕事の東大附属卒業生調査」から浮かび上がる卒業生の姿

http://hdl.handle.net/2261/00077110
http://hdl.handle.net/2261/00077110
6196ea11-7550-49a0-95eb-b1b1bf5bf221
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00407.pdf CASEER00407.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル 東大附属中等教育学校卒業生の特徴 : 「学びと仕事の東大附属卒業生調査」から浮かび上がる卒業生の姿
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Comprehensive learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inquiry
キーワード
主題Scheme Other
主題 Citizenship
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cooperation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Characteristic Features of Graduates of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo : Portraits of Graduates emerged from “The Survey of Graduates of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo on Learning and Work”
著者 喜入, 暁

× 喜入, 暁

WEKO 155455

喜入, 暁

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155456
姓名 Kiire, Satoru
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Secondary School Attached to the Faculty of Education, University of Tokyo (SSAFE), aims to develop in its students a spirit of "inquiry," "citizenship," and "cooperation" along with comprehensive learning. The goal of this article is to discuss the various activities at the university and in the outside world with which SSAFE graduates are associated or involved, and whether any specific behavioral or/and psychological patterns are displayed in these graduates. Furthermore, I examined differences of involvement in these activities with or without the awareness of experience of comprehensive learning. Three major points about SSAFE graduates emerged through data analysis of "The Survey of Graduates of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo on Learning and Work" and comparison with general population. First, the graduates have been involved in various activities willingly. Second, awareness of experience of comprehensive learning facilitates these activities. Third, there are differences between SSAFE graduates and the general population—the graduates considered their education to be positive and effective.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 附属学校データベースプロジェクトワーキングペーパーシリーズ
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 107-126, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:38.285116
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3