ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

保護者との関係に関する保育者の専門性の研究動向

https://doi.org/10.15083/00077125
https://doi.org/10.15083/00077125
7c7b7ff8-2719-4aa6-b1a8-a0be46e14097
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_08.pdf edu_58_08.pdf (377.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 保護者との関係に関する保育者の専門性の研究動向
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077125
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Research trends on relationship-building between caregivers and guardians from a specialized caregiver’s perspective
著者 衛藤, 真規

× 衛藤, 真規

WEKO 155637

衛藤, 真規

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155638
姓名 ETO, Maki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This piece aims to examine relationship-building between caregivers and guardians from a specialized caregiver’s perspective through reviewing research related to guardian support. We considered the literature regarding relationships with guardians from three fields: the development of skills as a caregiver, the challenges that arise when dealing with guardians, and caregiver training. With regard to developing relationships with guardians, we discovered a relationship between mastery and the caregiver’s number of years of experience. However, the main cause of this correlation remains unclear. Additionally, although there were complicated challenges associated with dealing with the guardians, it was observed that the ability to overcome them is tied to a shift in the caregiver’s sense of values, and that, although the importance of guardian support training was identified, there is no clear model for how to implement such training concretely. While the importance of guardian support was identified, we also identified the necessity for research explaining this in connection with caregiver training.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 79-89, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:11.906723
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3