ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

子ども・若者の参加に関する研究動向

https://doi.org/10.15083/00077128
https://doi.org/10.15083/00077128
df8e2a9d-fbb6-414b-b42e-a9b60bd65e94
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_11.pdf edu_58_11.pdf (375.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 子ども・若者の参加に関する研究動向
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077128
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Review of Literature on Children and Young people’s Participation
著者 原田, 亜紀子

× 原田, 亜紀子

WEKO 155643

原田, 亜紀子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155644
姓名 HARADA, Akiko
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reviews English and Scandinavian literature on children and young people’s participation. The body of English literature reveals that school councils, youth councils, and youth parliaments reflect issues of representative democracy: hierarchy of the structure, tokenistic hearing process, and elite-oriented representation with the negative perspective of children and young people as an uncomplete citizen. The Scandinavian literature shows even though Scandinavian countries regard children and young people as citizens to participate in decision making, they are facing the same issues concerning with the issues of representation and communication.
The new styles of political participation in which various kinds of participation exist, indicate possibilities of overcoming issues of instrumental participation above. In conclusion, further research is required to examine what style of participation realizes children and young people’s decision making to have a real influence on their daily lives, connecting to the public policy. The way of participation reflects the style of democracy in the country. So when we build a structure and theory of children and young people’s participation, we need to reconsider our democracy.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 111-119, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:18.050370
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3