WEKO3
アイテム
韓国における留学生アドミッション : 留学生受入れの量・質両立の観点から
https://doi.org/10.15083/00077133
https://doi.org/10.15083/0007713334792878-1127-41b2-b242-361bc7036e66
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-06-13 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 韓国における留学生アドミッション : 留学生受入れの量・質両立の観点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00077133 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | International Student Admissions in Korean Universities : From the Perspective of Balancing the Quantity and Quality Access to Higher Education | |||||
著者 |
塚田, 亜弥子
× 塚田, 亜弥子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 155654 | |||||
姓名 | TSUKADA, Ayako | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科大学経営・政策コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify policies for international students, which govern admission practices in Korean universities, to identify how the quantity and quality of international student admissions are balanced. Although the Korean government launched a quality control system for admitting international students in 2011, the language ability regulations have been continually relaxed to have more international students study in Korea. Korean universities that receive more quality international students compared to other universities were found to be large private universities in metropolitan areas screening international students mainly by requesting application documents, as well as via other means, depending on the characteristics of each academic discipline. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 58, p. 167-177, 発行日 2019-03-29 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
Graduate School of Education, The University of Tokyo |