ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

「探究性」「市民性」「協働性」に関する東大附属中等教育学校生の特徴 : 在校生調査と他の調査との比較を通じて

https://doi.org/10.15083/00077136
https://doi.org/10.15083/00077136
1541ab6a-f9ff-40ed-a51e-2a9c0e8def02
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_19.pdf edu_58_19.pdf (440.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 「探究性」「市民性」「協働性」に関する東大附属中等教育学校生の特徴 : 在校生調査と他の調査との比較を通じて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077136
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Characteristic Features of Students of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo Concerning “Inquiry”, “Citizenship” and “Cooperation”: Through a Comparison between Survey Data
著者 本田, 由紀

× 本田, 由紀

WEKO 155659

本田, 由紀

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155660
姓名 HONDA, Yuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to examine the characteristic features of students of Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo (SSAFE), which has engaged in comprehensive learning for decades, especially graduation research, under the educational goal to develop“inquiry”, “citizenship” and “cooperation” of students. Through the comparison of the results of questionnaire survey data between the students of SSAFE and students of other schools, the following points were observed; First, SSAFE students show a stronger commitment and inclination to“inquiry” than students of other schools. Second, concerning“citizenship” and “cooperation”, SSAFE students show little special features or even slightly weaker orientations than students of other schools. Third, SSAFE students show more negative attitudes towards traditional types of teaching methods and STEM subjects than students of other schools. Fourth, some characteristic features found out among SSAFE students concerning recognitions of social realities and aspirations. For example, they have stronger recognitions about the social effects of economic capitals, weaker recognitions about the social inequality, poverty and the competition in society, and more confident prospects of their own vocational careers. Fifth, the length of studying time except for school classes of SSAFE students is relatively shorter than students of other schools.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 201-215, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:33.632230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3