ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

小学校外国語教育における語彙の音声指導 : 新教材掲載語彙の音素に着目して

https://doi.org/10.15083/00077138
https://doi.org/10.15083/00077138
83704539-19f4-4e3f-84f0-1c5197c4db49
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_21.pdf edu_58_21.pdf (396.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 小学校外国語教育における語彙の音声指導 : 新教材掲載語彙の音素に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077138
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on Pronunciation Teaching in Foreign Language Education in Elementary Schools: With Special Attention to Segmental Features of Vocabulary Items in New Textbooks
著者 和田, あずさ

× 和田, あずさ

WEKO 155663

和田, あずさ

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155664
姓名 WADA, Azusa
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this paper is to outline highly important segmental features of vocabulary Items treated in four-year foreign language education in elementary schools. In this paper, firstly, the objectives and contents of English pronunciation teaching and some notes about vocabulary Items in the new course of study in 2020 are confirmed. Secondly, the problems about English pronunciation of native Japanese speakers are indicated and /r/, /l/, /s, z/, /f, v/, /θ, ð/, /w/, aspiration of /p, t, k/, /æ/, and /ɪ/ are defined as the phonemes that should be taught from the perspective of “intelligibility” and “teachability” by reviewing previous experimental studies. Thirdly, it becomes clear that the /r/, /l/, /f, v/, and /ɪ/ sounds and aspiration are included in more than 100 words and phrases within 449 vocabularies of “WORD LIST” in new textbooks, We can! 1 and 2. Based on this result, finally, concrete ways to teach these phonemes in elementary schools are proposed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 227-235, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:37.489740
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3