ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

「道徳」の特設における政官関係

https://doi.org/10.15083/00077149
https://doi.org/10.15083/00077149
d5cce38b-d72e-44fd-a053-5b147f6c20b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_32.pdf edu_58_32.pdf (372.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 「道徳」の特設における政官関係
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077149
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The relationship between politics and administration during the establishment of Moral Education
著者 澤田, 俊也

× 澤田, 俊也

WEKO 155684

澤田, 俊也

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155685
姓名 SAWADA, Toshiya
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to explore the two relationships between politics and administration in the establishment of Moral Education: the relationship between the Minister of Education and the Bureau of Education, and the relationship between the Policy Research Council of the Liberal Democratic Party (LDP) and politicians of the ruling party.
The results are as follows. First, regarding the relationship between the Minister of Education and the Bureau of Education, it was not possible for the Minister of Education to actively commit to creating a course of study that included Moral Education. Rather, the Minister of Education could play the roles of receiving explanations about Moral Education policies from the Bureau of Education, creating awareness about the policies received, and negotiating with external parties such as the opposition party. Second, concerning the relationship between the Policy Research Council of the LDP and politicians of the ruling party, the LDP established the basic plans of curriculum policies, and the Ministry of Education used them to make concrete plans.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 335-344, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:23:59.856078
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3