ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

「貸与型」奨学金制度に関する研究動向 : ローン回避・返済の困難さに注目して

https://doi.org/10.15083/00077152
https://doi.org/10.15083/00077152
22539ebf-c558-4708-a11e-78b1597bf409
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_35.pdf edu_58_35.pdf (425.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 「貸与型」奨学金制度に関する研究動向 : ローン回避・返済の困難さに注目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077152
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Review of Empirical Studies on Student Loan : Focusing on debt aversion and the hardship of repayment
著者 西舘, 洋介

× 西舘, 洋介

WEKO 155690

西舘, 洋介

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155691
姓名 NISHIDATE, Yosuke
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Student loan is one of the ways a government gives students an opportunity to study in higher education. But because student loan users have to repay after they graduate, some prospective students in higher education deter using student loans. As empirical studies in foreign countries shows, student loaus deter prospective students from app lying to higher education or deprives students of opp ortunity to study in higher education. And parts of graduates taking out student loans may struggle to repay them or default on loan repayment. While many students in Japan take out JASSO’s student loan, few studies focus on these aspects of student loan. In order to confirm the importance of these studies in Japan, I review empirical studies focusing on these problems, loan aversion and hardship of loan repayment. In conclusion, I propose directions of future studies on student loan in Japan.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 361-372, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:24:05.453769
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3