ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 58
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 58

保育におけるミドルリーダーの役割に関する研究と展望

https://doi.org/10.15083/00077154
https://doi.org/10.15083/00077154
ab66b3a1-7531-483d-a36c-9b8ae38e2c63
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_58_37.pdf edu_58_37.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-13
タイトル
タイトル 保育におけるミドルリーダーの役割に関する研究と展望
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00077154
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Review and Empirical Research on Middle Leadership in Early Childhood Education and Care
著者 野澤, 祥子

× 野澤, 祥子

WEKO 155695

野澤, 祥子

Search repository
淀川, 裕美

× 淀川, 裕美

WEKO 155696

淀川, 裕美

Search repository
佐川, 早季子

× 佐川, 早季子

WEKO 155697

佐川, 早季子

Search repository
天野, 美和子

× 天野, 美和子

WEKO 155698

天野, 美和子

Search repository
宮田, まり子

× 宮田, まり子

WEKO 155699

宮田, まり子

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 155700

秋田, 喜代美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155701
姓名 NOZAWA, Sachiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155702
姓名 YODOGAWA, Yumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155703
姓名 SAGAWA, Sakiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155704
姓名 AMANO, Miwakop
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155705
姓名 MIYATA, Mariko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155706
姓名 AKITA, Kiyomi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科発達保育実践政策学センター
著者所属
著者所属 奈良教育大学教育学部
著者所属
著者所属 白梅学園大学子ども学部
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The importance of middle leadership has been emphasized recently in early childhood education and care research. This paper aimed; 1) to determine the term “ECEC middle leader” based on Japanese law and policy; 2) to overview international and domestic research on the practice of ECEC middle leadership; and then 3) to consider Japanese ECEC middle leader’s recognition on their work through empirical research.
First, through the review on international and domestic research on ECEC middle leadership, the concept of distributed leadership was critically examined and the new concept “hybrid leadership” was introduced to elucidate the role and practice of ECEC middle leaders. Second, as for empirical research, the difference of director’s leadership and middle leader’s leadership and their impact on process quality was examined based on a nation-wide questionnaire implemented in 2015. Third, a dialogue-based approach was applied to visualize the professional knowledge and skills of middle leaders from group interview and “ECEC middle leadership patterns” were developed.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 58, p. 387-416, 発行日 2019-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:24:09.115212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3