WEKO3
アイテム
幼児の被害場面における悲しみ感情への対処 : 感情経験主体が自己の場合と他者の場合
https://doi.org/10.15083/00079185
https://doi.org/10.15083/00079185cca2fbfc-5398-4e9a-afd6-aaccc91bda0d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_59_07.pdf (361.9 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の被害場面における悲しみ感情への対処 : 感情経験主体が自己の場合と他者の場合 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079185 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Young Children’s Coping with Sadness : A Comparison between the Strategies They Generate for Themselves and for Others | |||||
著者 |
浜名, 真以
× 浜名, 真以 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161273 | |||||
姓名 | HAMANA, Mai | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The present study investigates young children’s understanding about coping with sadness in a hypothetical situation where the protagonist of a story is either the child him/herself or a stranger. Children( N = 52, 4-6 years old) heard stories in which the protagonist's product is broken by a friend and he/she feels very sad. There were two conditions: self-target condition and other-target condition. In each condition, children generated strategies for the protagonist to cope with sadness. The results showed that young children generated more strategies focused on repairing products in the self-target condition than in the other-target condition. Finally, the importance of the finding that young children come up with more strategies focused on repairing products for themselves than for others was discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 69-75, 発行日 2020-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |