WEKO3
アイテム
保育のクラス運営に関する研究動向と展望 : 集団一斉活動の観点から
https://doi.org/10.15083/00079191
https://doi.org/10.15083/00079191796b4b2d-60a8-424a-9905-463ad0234f18
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_59_13.pdf (839.5 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育のクラス運営に関する研究動向と展望 : 集団一斉活動の観点から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079191 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Review of Research on Class Management in Early Childhood Education : Focusing on the Whole-Group Activities | |||||
著者 |
宮本, 雄太
× 宮本, 雄太 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161285 | |||||
姓名 | MIYAMOTO, Yuta | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The class management in the whole-group activities have been practiced for a long time in Japanese Early Childhood Education (ECE), since it plays an important role in the holistic development of children, such as cognitive, social emotional, physical abilities. This paper reviews the research on the whole-group activities of preschool children from the following viewpoints: 1) the historical change toward revision of national curriculum about the whole-group activities in ECE, 2) analysis about the whole-group activities in Japanese approach, and 3) sorting about mainly specific activities in the whole-group activities. This review reveals that the whole-group activities try to keep child-initiative and context in which it takes place, but teachers also have ambiguous structure to power relationship toward children. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 125-136, 発行日 2020-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |