WEKO3
アイテム
グローバル・シティズンシップ教育に関する研究動向
https://doi.org/10.15083/00079197
https://doi.org/10.15083/00079197f46094a1-d0e6-4d18-999c-05098ede86c5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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edu_59_19.pdf (379.4 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グローバル・シティズンシップ教育に関する研究動向 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079197 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Literature Review of Global Citizenship Education | |||||
著者 |
原田, 亜紀子
× 原田, 亜紀子 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161299 | |||||
姓名 | HARADA, Akiko | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article reviews research trends in global citizenship education. Global education, Education for International Understanding, and Citizenship education have related to and influenced each other. Global education spread after 1945 as Education for International Understanding was promoted by UNESCO. UNESCO promoted Global citizenship education because of the agenda of sustainable development and limitation of Education for International Understanding in the era after the cold war. There are a huge number of global citizenship education theories. This article tries to find a perspective to explore an analytical framework based on students’ ideas of global citizenship. The paper concludes that further research is required on the theory of moral global citizenship with regards to investigating not only the normative aspect of global citizenship but also critical literacy for global citizenship norms. |
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書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 197-206, 発行日 2020-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |