WEKO3
アイテム
保育における幼児の描画に関する研究の動向と展望
https://doi.org/10.15083/00079202
https://doi.org/10.15083/0007920205dd6849-bfb1-4d6d-9837-608e0f356b86
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_59_24.pdf (346.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育における幼児の描画に関する研究の動向と展望 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079202 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Review of Studies Related to Children’s Drawing Activities in Early-Childhood Care and Education | |||||
著者 |
堀田, 由加里
× 堀田, 由加里 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161309 | |||||
姓名 | HOTTA, Yukari | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Drawing is a popular activity with children to serve various purposes during their play or other everyday activities in early childhood care and education settings. This paper reviews the research on children’s drawings from the following viewpoints: (1) individual development through “intellectually realistic” and “visual perception” and (2) the sociocultural approach focusing on “symbolic systems” and a “communication system” in drawing activities based on an overview of international and domestic empirical research. This review reveals that the drawing process depends on peer interactions and the context in which it takes place, and they involve multimodal expressions, such as talking, using graphic symbols, and nonverbal communication. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 253-260, 発行日 2020-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |