ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 59
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 59

「ミドルリーダー・パターン」を用いた主任保育者研修の検討

https://doi.org/10.15083/00079220
https://doi.org/10.15083/00079220
3a947ead-c10f-412e-9f82-c58b077de18a
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_59_42.pdf edu_59_42.pdf (717.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-11
タイトル
タイトル 「ミドルリーダー・パターン」を用いた主任保育者研修の検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079220
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Examination of Training Workshop for Chief Teachers of Early Childhood Education Using “Middle Leader Patterns”
著者 天野, 美和子

× 天野, 美和子

WEKO 161352

天野, 美和子

Search repository
野澤, 祥子

× 野澤, 祥子

WEKO 161353

野澤, 祥子

Search repository
宮田, まり子

× 宮田, まり子

WEKO 161354

宮田, まり子

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 161355

秋田, 喜代美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161356
姓名 AMANO, Miwako
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161357
姓名 NOZAWA, Sachiko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161358
姓名 MIYATA, Mariko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161359
姓名 AKITA, Kiyomi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター
著者所属
著者所属 白梅学園大学子ども学部
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we aim to explore the possibility of learning through an interactive workshop for early childhood education and care (ECEC) chief teachers at ECEC centers, using “middle leader patterns,” one of pattern languages. “Middle leader patterns” describe in 27 words the tips for the attitude toward action and tasks as a middle leader. Analysis of cases of the interactive workshop using these patterns suggests that the following five changes are emerging in narratives of participants: (1) Promoting dialogue with others via common language; (2) Making themselves conscious of rule of thumb; (3) Redefining experience from meta-viewpoint; (4) Making their acts meaningful; and (5) Being aware of specific ways to take next action.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 59, p. 449-465, 発行日 2020-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:45:25.329172
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3