WEKO3
アイテム
園内研修における保育者の学びの構造化に関する試み : 心に残った・保育への理解が深まった発言に着目して
https://doi.org/10.15083/00079222
https://doi.org/10.15083/00079222dc4526e8-e2f1-4930-a45c-ca1575b9a1bf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_59_44.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 園内研修における保育者の学びの構造化に関する試み : 心に残った・保育への理解が深まった発言に着目して | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00079222 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A study on structuring ways of preschool teachers learning mindsets through on-site training session : Focusing on remarks “remained in your mind” and “deepened your understanding of practices” | |||||
著者 |
淀川, 裕美
× 淀川, 裕美× 箕輪, 潤子× 門田, 理世× 秋田, 喜代美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161372 | |||||
姓名 | YODOGAWA, Yumi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161373 | |||||
姓名 | MINOWA, Junko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161374 | |||||
姓名 | KADOTA, Riyo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 161375 | |||||
姓名 | AKITA, Kiyomi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 武蔵野大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 西南学院大学 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In order to depict a mechanism of preschool teachers’ ways of learning at their on-site training session, this study consists of two research projects: project 1 is to clarify preschool teachers and directors overall learning experiences through on-site training session, and project 2 is to examine ways of preschool teachers’ and directors’ learning process at their actual on-site training session. As results, the feel-secured atmosphere of on-site training session facilitates preschool teachers learning process and making practice visible and being aware of its importance through exchanging their minds and thoughts with each other are considered as what they learnt at the session. In order to give on-site training sessions a structure, it is implied that examining its phase, each teachers learning process, and their interweaving mindsets emerged between within inner-self and interaction with others is crucial. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 59, p. 485-516, 発行日 2020-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |