ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 59
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 59

園内研修における保育者の学びの構造化に関する試み : 心に残った・保育への理解が深まった発言に着目して

https://doi.org/10.15083/00079222
https://doi.org/10.15083/00079222
dc4526e8-e2f1-4930-a45c-ca1575b9a1bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_59_44.pdf edu_59_44.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-11
タイトル
タイトル 園内研修における保育者の学びの構造化に関する試み : 心に残った・保育への理解が深まった発言に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079222
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A study on structuring ways of preschool teachers learning mindsets through on-site training session : Focusing on remarks “remained in your mind” and “deepened your understanding of practices”
著者 淀川, 裕美

× 淀川, 裕美

WEKO 161368

淀川, 裕美

Search repository
箕輪, 潤子

× 箕輪, 潤子

WEKO 161369

箕輪, 潤子

Search repository
門田, 理世

× 門田, 理世

WEKO 161370

門田, 理世

Search repository
秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 161371

秋田, 喜代美

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161372
姓名 YODOGAWA, Yumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161373
姓名 MINOWA, Junko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161374
姓名 KADOTA, Riyo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 161375
姓名 AKITA, Kiyomi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター
著者所属
著者所属 武蔵野大学
著者所属
著者所属 西南学院大学
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In order to depict a mechanism of preschool teachers’ ways of learning at their on-site training session, this study consists of two research projects: project 1 is to clarify preschool teachers and directors overall learning experiences through on-site training session, and project 2 is to examine ways of preschool teachers’ and directors’ learning process at their actual on-site training session. As results, the feel-secured atmosphere of on-site training session facilitates preschool teachers learning process and making practice visible and being aware of its importance through exchanging their minds and thoughts with each other are considered as what they learnt at the session. In order to give on-site training sessions a structure, it is implied that examining its phase, each teachers learning process, and their interweaving mindsets emerged between within inner-self and interaction with others is crucial.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 59, p. 485-516, 発行日 2020-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:45:20.986724
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3