ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 40
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 40

大学入試における共通試験改革が高校の教育課程や進学指導に与える影響をめぐる一考察 : 首都圏の高校へのインタビュー調査を踏まえて

https://doi.org/10.15083/00079727
https://doi.org/10.15083/00079727
3153b87e-ae37-4ea6-aed1-8fc3e9bcb4f9
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac040006.pdf eac040006.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-27
タイトル
タイトル 大学入試における共通試験改革が高校の教育課程や進学指導に与える影響をめぐる一考察 : 首都圏の高校へのインタビュー調査を踏まえて
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00079727
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル How does the reform of the university entrance examination affect the high schools’ curricula and counseling for the choice of a university? : From the interviews with high school teachers in the metropolitan area
著者 中村, 恵佑

× 中村, 恵佑

WEKO 162501

中村, 恵佑

Search repository
前田, 圭介

× 前田, 圭介

WEKO 162502

前田, 圭介

Search repository
佐藤, 恵律

× 佐藤, 恵律

WEKO 162503

佐藤, 恵律

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162504
姓名 NAKAMURA, Keisuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162505
姓名 MAEDA, Keisuke
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 162506
姓名 SATO, Eri
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
著者所属
著者所属 早稲田大学高等学院
著者所属
著者所属 市川中学・高等学校
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The National Center Test for University Entrance Examinations were abolished in 2020 and the Common Entrance Test (new test) will be introduced in 2021. However, the responses of high school teachers to the introduction of the new test have not been sufficiently clarified. Here we show the impacts of this reform, especially the introduction of four-skills test in English and short-answer questions through the interviews with high school teachers in the metropolitan area.
In high schools that had already implemented the study of the four skills of English and short-answer questions, the changes in curricula and teaching styles due to this reform have remained at a formal level. Furthermore, listening and speaking, which are important in the four skills exams in English, are perceived as difficult to teach and to assess fairly. On the other hand, some high schools regard this reform as an opportunity because the use of private English exams, such as the EIKEN Test, expanded the opportunities for taking the general entrance exam and allowed students to focus more on studying other subjects. Our results demonstrate that the response to this reform varies according to each high school's university admissions.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 共同研究
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Collaborative Research
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 40, p. 89-98, 発行日 2020-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
識別子タイプ NCID
関連識別子 AA1220520X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:21:58.408848
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3