ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 52
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 52

教師の権威 : その定義と構造

https://doi.org/10.15083/00031089
https://doi.org/10.15083/00031089
b9da11a6-b72b-48d9-a491-388485f3aaee
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_52_27.pdf edu_52_27.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-07-29
タイトル
タイトル 教師の権威 : その定義と構造
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031089
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Definition and Structure about Teacher Authority
著者 川島, 哲

× 川島, 哲

WEKO 68583

川島, 哲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68584
姓名 Kawashima, Satoshi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are many articles about “Teacher Authority”, but some of these had not defined it. In this study, I define “Teacher Authority” derived from analyzing these articles. Consequently, “Teacher Authority” is the power that insists on pupils obeying the teacher with their agreement. Teacher Authority as power needs teacher's superiority over his/her pupils and becomes tangible as practical action. This study shows that using this structure is useful for analyzing the discourse of “teacher authority”.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 52, p. 367-374, 発行日 2013-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:18:04.953545
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3