WEKO3
アイテム
教師の権威 : その定義と構造
https://doi.org/10.15083/00031089
https://doi.org/10.15083/00031089b9da11a6-b72b-48d9-a491-388485f3aaee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_52_27.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教師の権威 : その定義と構造 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031089 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Definition and Structure about Teacher Authority | |||||
著者 |
川島, 哲
× 川島, 哲 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68584 | |||||
姓名 | Kawashima, Satoshi | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are many articles about “Teacher Authority”, but some of these had not defined it. In this study, I define “Teacher Authority” derived from analyzing these articles. Consequently, “Teacher Authority” is the power that insists on pupils obeying the teacher with their agreement. Teacher Authority as power needs teacher's superiority over his/her pupils and becomes tangible as practical action. This study shows that using this structure is useful for analyzing the discourse of “teacher authority”. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 52, p. 367-374, 発行日 2013-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |