ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 36
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 36

<特別寄稿>教育政策におけるエビデンスをめぐる動向 : 主に平成27年度における教職員定数をめぐる議論について

https://doi.org/10.15083/00031714
https://doi.org/10.15083/00031714
e54a99dd-3924-46f1-b16c-51613780c604
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac036007.pdf eac036007.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-12-08
タイトル
タイトル <特別寄稿>教育政策におけるエビデンスをめぐる動向 : 主に平成27年度における教職員定数をめぐる議論について
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031714
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル <Special Note>The Policy Trend on Evidence in Educational Policy in Japan : Focusing on Arguments over Fixed Number of Teachers in FY2015
著者 鈴木, 耕平

× 鈴木, 耕平

WEKO 70218

鈴木, 耕平

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 70219
姓名 SUZUKI, Kohei
著者所属
著者所属 文部科学省
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The focus of this paper is to summarize the points of arguments about policy trends in educational policy in Japan. Although the definition of evidence in controversial in educational policy, evidence-based policy making is required in various policy areas including education. The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) has embarked on an empirical study of education policy as a new measure since FY 2016. This is mainly triggered by the discussion on establishment of a PDCA cycle based on evidence in Council in Economic and Fiscal Policy (CEFP) in FY 2015. In CEFP, one of the main discussion topics is the fixed number of teachers, whose budget is the biggest in the MEXT budget. This paper shows the policy trend on evidence in educational policy in Japan.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 36, p. 119-127, 発行日 2016-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421980
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース
出版者別名
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:45:05.810164
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3