WEKO3
アイテム
<特別寄稿>教育政策におけるエビデンスをめぐる動向 : 主に平成27年度における教職員定数をめぐる議論について
https://doi.org/10.15083/00031714
https://doi.org/10.15083/00031714e54a99dd-3924-46f1-b16c-51613780c604
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | <特別寄稿>教育政策におけるエビデンスをめぐる動向 : 主に平成27年度における教職員定数をめぐる議論について | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031714 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | <Special Note>The Policy Trend on Evidence in Educational Policy in Japan : Focusing on Arguments over Fixed Number of Teachers in FY2015 | |||||
著者 |
鈴木, 耕平
× 鈴木, 耕平 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 70219 | |||||
姓名 | SUZUKI, Kohei | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 文部科学省 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The focus of this paper is to summarize the points of arguments about policy trends in educational policy in Japan. Although the definition of evidence in controversial in educational policy, evidence-based policy making is required in various policy areas including education. The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) has embarked on an empirical study of education policy as a new measure since FY 2016. This is mainly triggered by the discussion on establishment of a PDCA cycle based on evidence in Council in Economic and Fiscal Policy (CEFP) in FY 2015. In CEFP, one of the main discussion topics is the fixed number of teachers, whose budget is the biggest in the MEXT budget. This paper shows the policy trend on evidence in educational policy in Japan. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The journal of Educational Administration Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 36, p. 119-127, 発行日 2016-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421980 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科学校開発政策コース | |||||
出版者別名 | ||||||
Department of School Improvement and Educational Policy Studies, Graduate School of Education The University of Tokyo |