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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 73 国際工学教育推進機構
  3. 1137350 学会・会議等発表資料
  1. 0 資料タイプ別
  2. 50 学会・会議等発表資料
  3. 052 会議発表論文

Assessment of Human Pilot Mental Workload in Curved Approaches

http://hdl.handle.net/2261/56413
http://hdl.handle.net/2261/56413
51a05a6e-7ac7-4386-90fe-95376a199bd1
名前 / ファイル ライセンス アクション
Entzinger-Nijenhuis-Uemura-Suzuki_APISAT2013.pdf Entzinger-Nijenhuis-Uemura-Suzuki_APISAT2013.pdf (581.1 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-01-28
タイトル
タイトル Assessment of Human Pilot Mental Workload in Curved Approaches
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 RNP-AR Curved Approaches
キーワード
主題Scheme Other
主題 Flight Safety
キーワード
主題Scheme Other
主題 Workload
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cognitive Models
キーワード
主題Scheme Other
主題 Human Factors
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
タイプ conference paper
著者 Entzinger, Jorg Onno

× Entzinger, Jorg Onno

WEKO 96273

Entzinger, Jorg Onno

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Nijenhuis, Marijn

× Nijenhuis, Marijn

WEKO 96274

Nijenhuis, Marijn

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Uemura, Tsuneharu

× Uemura, Tsuneharu

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Uemura, Tsuneharu

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Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

WEKO 96276

Suzuki, Shinji

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96277
姓名 エントジンガー, ヨルグ オノ
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96278
姓名 ナイエンハウス, マライン
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96279
姓名 上村, 常治
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 96280
姓名 鈴木, 真二
著者所属
著者所属 School of Engineering, The University of Tokyo
著者所属
著者所属 Faculty of Engineering Technology, The University of Twente
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Which cognitive challenges do human pilots face during the execution of curved (RNP-AR) approaches? We hypothesize that the mental model required for a curved approach will be more complex than for a straight one. To investigate this, we compare risk and mental effort through physiological factors, control-input, and performance. Our current experiments focus on straight landing approaches under different visibility conditions and we compare the long and short final to establish which methods can be used to analyze mental effort and safety. Both student and professional pilots took part in our fixed base B747-400 simulator experiments. The control-input, performance, and ecg analyses appear to be particularly useful, whereas blink and especially pupil diameter data obtained from an eye camera is more difficult to use in analysis. To safely implement RNP-AR, we need to further investigate the necessities of cognitive skill training.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 20-22 November 2013, Takamatsu, Japan
書誌情報 Proceedings of the Asia-Pacific International Symposium on Aerospace Technology (APISAT2013)

発行日 2013
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-02 02:26:27.437178
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