ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 57
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 57

小学校教師が用いる活動移行時のストラテジーの再整理 : 教室談話における指示発話のフェイス配慮に着目して

https://doi.org/10.15083/00076420
https://doi.org/10.15083/00076420
a9e30755-ad73-4f92-8e58-822dffa28cea
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_57_20.pdf edu_57_20.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-05
タイトル
タイトル 小学校教師が用いる活動移行時のストラテジーの再整理 : 教室談話における指示発話のフェイス配慮に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00076420
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Making adjustment Strategies from Politeness Theory to apply to Teacher’s Directions in Primary School : Focusing on Face-support in Classroom Discourse
著者 川島, 哲

× 川島, 哲

WEKO 152791

川島, 哲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 152792
姓名 KAWASHIMA, Satoshi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 “Teachers’ directions” help students move from one activity to another, thereby structuring a lesson. To better understand teachers’ directions, the model and strategies presented in Politeness Theory were applied to a first-grade classroom, during four lessons. Using discourse analysis, the diverse strategies adopted by teachers when giving directions were classified into five categories: “hiding the teacher’s authority”, “reducing the teacher’s authority”, “showing the teacher’s authority”, “lessening social distance between the teacher and students”, and “lightening the burden of directions”. Discussions showed that some of the Face-supports can be observed only in classroom discourse and the teacher’s behavior against her students was expressed as the strategies for face-support.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 57, p. 231-240, 発行日 2018-03-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:22:33.233283
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3