ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 4

セクシュアル・マイノリティを自認する教員の性の多様性をめぐる思想と実践

http://hdl.handle.net/2261/00077104
http://hdl.handle.net/2261/00077104
0fe6d080-3fa1-45d6-95f0-17fac64dfff2
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00401.pdf CASEER00401.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-06-03
タイトル
タイトル セクシュアル・マイノリティを自認する教員の性の多様性をめぐる思想と実践
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 LBGTQ Teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Gender and Sexual Diversity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Thoughts and Practices
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル LGBTQ Teachers’ Thoughts and Practices for Gender and Sexual Diversity
著者 有間, 梨絵

× 有間, 梨絵

WEKO 155421

有間, 梨絵

Search repository
植松, 千喜

× 植松, 千喜

WEKO 155422

植松, 千喜

Search repository
石塚, 悠

× 石塚, 悠

WEKO 155423

石塚, 悠

Search repository
志津田, 萌

× 志津田, 萌

WEKO 155424

志津田, 萌

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155425
姓名 Arima, Rie
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155426
姓名 Uematsu, Kazuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155427
姓名 Ishizuka, Yu
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 155428
姓名 Shizuta, Moe
著者所属
著者所属 東京大学
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2015, the ministry of education in Japan notified schools to support and consider sexual minority students. In this paper, we are to clarify the philosophies of LGBTQ teachers and the characteristics of their practices for gender and sexual diversity.
We pick LGBTQ teachers as participants of our study and conduct a semi-structured interview. The chosen participants are four teachers. Two are from elementary school, and the others are from high school. Their gender and sexual identities include gay and male to female transgender.
We interview the participants and analyze interview scripts along three points of view which we set― (1) their view of schools, (2) their philosophies of practices and their practices for gender and sexual diversity, (3) accepting their role in supporting gender and sexual diversity.
As a result, first, LGBTQ teachers target to all students or outside schools while most teachers target to LBGTQ students inside schools. We show that there are four types of practice (for LGBTQ students/all students, inside/outside school). LGBTQ teachers question the persistent values such as heterosexism and gender binarism. Second, LGBTQ teachers think of LGBTQ as a part of discussion of diversity.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2017 年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 4, p. 19-33, 発行日 2019-03-31
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 16:11:45.221615
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3