ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 50 広域科学専攻
  3. 1185010 学術雑誌論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 014 自然科学

Parental presence with encouragement alters feedback processing in preschoolers : An ERP study

http://hdl.handle.net/2261/00078562
http://hdl.handle.net/2261/00078562
e9705703-91ef-47e7-8e08-50eafce2753b
名前 / ファイル ライセンス アクション
Social_Neuroscience_Kawamoto_Hiraki.pdf Social_Neuroscience_Kawamoto_Hiraki.pdf (395.8 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-10-15
タイトル
タイトル Parental presence with encouragement alters feedback processing in preschoolers : An ERP study
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 feedback processing
キーワード
主題Scheme Other
主題 RewP
キーワード
主題Scheme Other
主題 parental encouragement
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 Kawamoto, Taishi

× Kawamoto, Taishi

WEKO 158661

Kawamoto, Taishi

Search repository
Hiraki, Kazuo

× Hiraki, Kazuo

WEKO 158662

Hiraki, Kazuo

Search repository
著者所属
著者所属 Department of Psychology, Chubu University
著者所属
著者所属 Graduate School of Arts and Sciences, The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 External feedback plays an important role in adapting to the environment; however, feedback processing in preschoolers has not been fully understood. The present event-related brain potential (ERP) study sought to understand the influence of parental presence with encouragement on feedback processing by focusing on reward positivity (RewP: mean amplitude between 200-350 ms). Five-year-old children (N = 21) completed an animal search task both alone (the alone condition) and with a parent who offered words of encouragement (the with a parent condition). ERPs were recorded while they received negative and positive feedback. We found a larger RewP amplitude in response to positive feedback in the with a parent condition relative to in the alone condition. In addition, differences in RewP between positive and negative feedback were only observed in the with a parent condition. These findings suggest that everyday parental encouragement has the potential to promote differential positive and negative feedback processing possibly by enhancing the reward value of positive feedback.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 UTokyo FOCUS Press releases掲載「親の応援が幼児の成功に対する認知処理を変える」<研究成果> URI: https://www.u-tokyo.ac.jp/focus/ja/press/z0109_00040.html
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Social Neuroscience on 08/10/2018, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/17470919.2018.1527250
書誌情報 Social Neuroscience

巻 14, 号 4, p. 499-504, 発行日 2018
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1747-0927
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.1080/17470919.2018.1527250
権利
権利情報 © 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
著者版フラグ
値 author
出版者
出版者 Taylor & Francis
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.u-tokyo.ac.jp/focus/ja/press/z0109_00040.html
関係URI
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17470919.2018.1527250
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/17470919.2018.1527250
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:38:51.663855
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3