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  1. 113 工学系研究科・工学部
  2. 28 計数工学専攻
  3. 1132810 学術雑誌論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 015 技術・工学

遭遇型形状提示システムにおける任意曲面の形状提示に関する一考察

http://hdl.handle.net/2261/6865
http://hdl.handle.net/2261/6865
fd8c9936-c625-438c-8b30-c4b5a55516e9
名前 / ファイル ライセンス アクション
tachi_1999_048c.pdf tachi_1999_048c.pdf (596.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2007-06-06
タイトル
タイトル 遭遇型形状提示システムにおける任意曲面の形状提示に関する一考察
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 shape representaton
キーワード
主題Scheme Other
主題 encounter type
キーワード
主題Scheme Other
主題 real object
キーワード
主題Scheme Other
主題 contnuity of trajectory
キーワード
主題Scheme Other
主題 principal curvature
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A Method to Represent an Arbitrary Surface in Encounter Type Shape Representation System
著者 星野, 洋

× 星野, 洋

WEKO 310

星野, 洋

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舘, 暲

× 舘, 暲

WEKO 311

舘, 暲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 312
姓名 Hoshino, Hiroshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 313
姓名 Tachi, Susumu
著者所属
著者所属 東京大学工学部
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It is important to represent the shape of an object in a virtual environment (a virtual object), because it enhances ambience in case an operator contacts a virtual object. Recently several systems have been proposed which aims to represent the shape of a virtual object and they are classified into "encounter type". In encounter type an operator feels touching a virtual object by measuring his/her motion and locating a corresponding real object in order to approximate the shape around the contact point. However, it is not proper to directly locate the real object so that it approximates around the contact point because the contact point is not always continuous and therefore the trajectory of the real object will not be continuous. In this paper we consiger the continuity of the contact point and propose a method to set up the continuous trajectory of the real object when representing arbitrary surface in encounter type. Proposed method realizes its continuous trajectory by changing the manner of setting up its trajectory according to the distance between the fingertip and the represented surface, and by interpolating the trajectory between both manners. Results of numerical simulation applying a proposed method to several quadratic surfaces show its validity.
書誌情報 日本バーチャルリアリティ学会論文誌 = Transactions of the Virtual Reality Society of Japan

巻 4, 号 2, p. 445-454, 発行日 1999-06
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11448578
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 548
出版者
出版者 日本バーチャルリアリティ学会
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Ver.1 2021-03-02 08:53:29.881497
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