ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 118 総合文化研究科・教養学部
  2. 10 言語情報科学専攻
  3. 言語情報科学
  4. 7
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 言語情報科学
  4. 7

会話を維持するためのコミュニケーション・ストラテジー : 日本人英語学習者のスピーキング・テストにおける会話の分析

https://doi.org/10.15083/00016591
https://doi.org/10.15083/00016591
f7f61372-20a3-4b41-a173-0c56165562ae
名前 / ファイル ライセンス アクション
lis00707.pdf lis00707.pdf (293.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-03-07
タイトル
タイトル 会話を維持するためのコミュニケーション・ストラテジー : 日本人英語学習者のスピーキング・テストにおける会話の分析
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション・ストラテジー
キーワード
主題Scheme Other
主題 会話維持
キーワード
主題Scheme Other
主題 ロール・プレイ
キーワード
主題Scheme Other
主題 SSTレベル
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00016591
ID登録タイプ JaLC
著者 市川, ゆりえ

× 市川, ゆりえ

WEKO 26442

市川, ゆりえ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The main purpose of this paper is to describe how Japanese learners of English use the communication strategies according to their proficiency levels. This study especially focuses on the strategies to maintain conversation. In this study, "to maintain conversation" refers to the act to avoid silence in an interaction and attempt to keep the interaction with an interlocutor. In order to analyze these strategies, the study uses the data of NICT JLE Corpus which includes spoken data by Japanese learners of English. As the results of analysis, the learners having different levels have used strategies differently about the types and frequency of them. The strategies in the interaction were regrouped according to their distinctions to show clearly how the learners use them. In the discussion section, two items are discussed: the factors which affect the variation in the frequency of strategies and the effects of tasks in role play. The results of this study identified that the Japanese learners of English use the communication strategies to maintain conversation differently according to their proficiency levels.
書誌情報 言語情報科学

巻 7, p. 97-107, 発行日 2009-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13478931
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11831019
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 801
出版者
出版者 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻
出版者別名
Graduate School of Arts and Sciences, the University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 13:54:05.482965
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3