WEKO3
アイテム
読む前の活動が日本語学習者の読解に及ぼす効果
https://doi.org/10.15083/00016623
https://doi.org/10.15083/000166236d9ac972-9261-4d11-be11-68360b297d01
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
lis00210.pdf (802.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-01-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 読む前の活動が日本語学習者の読解に及ぼす効果 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 読解 | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 読む前の活動 | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | ||||||
主題 | 背景知識 | |||||
主題Scheme | Other | |||||
キーワード | ||||||
主題 | スキーマ | |||||
主題Scheme | Other | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00016623 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
柴崎, 秀子
× 柴崎, 秀子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Two statistically equivalent groups of learners of Japanese language read ten different texts over three months. The experimental group received pre-reading activities before reading each text, while the control group did not. The results demonstrated that pre-reading activities are not so effective as generally acknowledged, and that, depending on the content of a text, they occasionally have even negative effects on the readers'comprehension. In addition, it was also demonstrated that only when tasks were given to the readers, did pre-reading activities facilitate their comprehension, which suggests that pre-reading activities are ineffective in improving learners'overall reading abilities after all. | |||||
書誌情報 |
言語情報科学 巻 2, p. 123-134, 発行日 2004-03-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13478931 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11831019 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 801 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院総合文化研究科言語情報科学専攻 | |||||
出版者別名 | ||||||
Graduate School of Arts and Sciences, the University of Tokyo |