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  1. 133 社会科学研究所
  2. 社會科學研究
  3. 54
  4. 3
  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 社會科學研究
  4. 54
  5. 3

中国自動車産業のサプライヤー・ネットワーク

http://hdl.handle.net/2261/15357
http://hdl.handle.net/2261/15357
7f65da9e-4578-40f6-b5d9-f47671f05309
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004191921.pdf KJ00004191921.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-09-19
タイトル
タイトル 中国自動車産業のサプライヤー・ネットワーク
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国
キーワード
主題Scheme Other
主題 自動車
キーワード
主題Scheme Other
主題 サプライヤー
キーワード
主題Scheme Other
主題 取引関係
キーワード
主題Scheme Other
主題 集中
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The Supplier Network of Chinese Automobile Industry
著者 丸川, 知雄

× 丸川, 知雄

WEKO 107996

丸川, 知雄

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 107997
姓名 Marukawa, Tomoo
著者所属
著者所属 東京大学社会科学研究所
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は中国における乗用車メーカーと部品メーカーの取引関係をデータによって分析した.乗用車メーカーは,中下級車については1種の部品を複数の部品メーカーから購入しているのに対して,高級車の場合は1社のみから調達する傾向が強いこと,また乗用車メーカーは近隣地域から調達する傾向が強いことを確認した.そして,乗用車生産量が最も多い上海市からは市内および隣接する江蘇省,浙江省の部品メーカーに需要が波及し,生産規模を拡大した部品メーカーは他地域の乗用車メーカーに対する納入も拡大していることがわかった.つまり,乗用車産業がその近隣に部品産業の集中を呼ぶだけでなく,乗用車生産の拡大が近隣の部品産業の競争力を増すという相乗的拡大効果があることが示唆された.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyzes the patterns of transactions between the car makers and suppliers in China using a data set of supplier relationships of the Chinese automobile industry. We found that whereas the car makers which produced medium to low class cars had a tendency to purchase each item of their parts from more than one supplier, those which produced high class cars purchased parts from only one supplier for each item. The car makers also have a tendency to purchase from neighboring areas. From Shanghai, where the car production is the largest, demand for parts spills over not only to Shanghai city, but also to neighboring Jiangsu and Zhejiang provinces. These neighboring suppliers are more advantageous in getting orders even from car makers in other provinces, because their competitiveness has been strengthened by supplying Shanghai car makers and realizing scale economy.
書誌情報 社會科學研究

巻 54, 号 3, p. 125-152, 発行日 2003-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03873307
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00108966
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 300
出版者
出版者 東京大学社会科学研究所
出版者別名
Institute of Social Science, The University of Tokyo
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Ver.1 2021-03-02 00:26:06.639887
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