WEKO3
アイテム
指導教員/学生のマッチングに関する研究 : 入学後に研究室を選択する専攻の事例から
https://doi.org/10.15083/0002000554
https://doi.org/10.15083/000200055428d9b90d-fbb1-4f5c-bb79-802c198e651f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_60_04.pdf (1.4MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 指導教員/学生のマッチングに関する研究 : 入学後に研究室を選択する専攻の事例から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A study of making new relationship between students and teacher : From a case of the department in which freshmen choose a laboratory after admission | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000554 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
久保, 京子
× 久保, 京子
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 比較教育社会学コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study examines the way of making a relationship between faculty and students in graduate schools in Japan through a case study of a department in which students can choose a laboratory after enrollment. The results revealed the following: 1) The post-entrance matching system provided a satisfying environment for students and an equal distribution of personnel for faculty, although the matching period was shorter than that of the U.S.-style laboratory rotation. 2) some faculty members had a problem that it was difficult to make a schedule of the laboratory as a whole. However, it had the advantage of enabling students to understand the importance of basic research, which is difficult for them to understand. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 47-57, 発行日 2021 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |